تعداد بازدید : 54
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۱۸
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۲/۵/۱۸ ۱۲:۳۴:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

بهترین راه برای تنبیه فرزندم چیست؟

(ویرایش)

 

 
انضباط مامان دختربه عنوان والدین، یکی از کارهای شما این است که به فرزندتان رفتار کنید. کاری است که زمان و حوصله می خواهد. اما، به یادگیری استراتژی های انضباط موثر و سالم کمک می کند. برای کسب اطلاعات در مورد علایم بیش فعالی کودکان اینجا کلیک کنید

در اینجا نکاتی از آکادمی اطفال آمریکا (AAP) در مورد بهترین راه‌ها برای کمک به فرزندتان در یادگیری رفتار قابل قبول در حین رشد آورده شده است.

10 استراتژی نظم و انضباط سالم که موثر هستند

AAP راهبردهای انضباط مثبتی را توصیه می کند که به طور مؤثر به کودکان یاد می دهد رفتار خود را مدیریت کنند و آنها را از آسیب دور نگه دارند و در عین حال رشد سالم را ارتقا دهند. این شامل:

  1. نشان بدهید و بگویید. با گفتار و رفتار آرام به کودکان حق از نادرست را بیاموزید. الگوهایی از رفتارهایی که دوست دارید در فرزندان خود ببینید.

  2. محدودیت ها را تعیین کنید. قوانین واضح و ثابتی داشته باشید که فرزندانتان می توانند از آنها پیروی کنند. حتماً این قوانین را با عباراتی که برای سن آنها قابل درک است توضیح دهید.

  3. عواقب بدهد. با آرامش و قاطعیت عواقب آن را در صورت عدم رفتار توضیح دهید. به عنوان مثال، به او بگویید که اگر اسباب‌بازی‌هایش را برنمی‌دارد، آن‌ها را برای بقیه روز کنار می‌گذارید. برای پیگیری فورا آماده باشید. با پس دادن آنها پس از چند دقیقه تسلیم نشوید. اما به یاد داشته باشید، هرگز چیزی را که فرزندتان واقعاً به آن نیاز دارد، مانند یک وعده غذایی، از خود دور نکنید.

  4. آنها را بشنوید. گوش دادن مهم است. اجازه دهید فرزندتان قبل از کمک به حل مشکل، داستان را تمام کند. مراقب مواقعی باشید که رفتار نادرست الگویی دارد، مثلاً اگر فرزندتان احساس حسادت می کند. با فرزند خود در مورد این موضوع صحبت کنید نه اینکه فقط عواقب آن را بیان کنید.

  5. توجه خود را به آنها معطوف کنید. قوی‌ترین ابزار برای نظم و انضباط مؤثر، توجه است – برای تقویت رفتارهای خوب و دلسرد کردن دیگران. به یاد داشته باشید، همه کودکان توجه والدین خود را می خواهند.

  6. خوب بودنشون رو بگیر کودکان باید بدانند چه زمانی کار بدی انجام می دهند و چه زمانی کار خوبی انجام می دهند. به رفتار خوب توجه کنید و به آن اشاره کنید و موفقیت و تلاش های خوب را تحسین کنید. خاص باشید (مثلاً "وای، کار خوبی کردی که آن اسباب بازی را کنار گذاشتی!" ).

  7. بدانید چه زمانی پاسخ ندهید. تا زمانی که کودک شما کار خطرناکی انجام نمی دهد و برای رفتار خوب توجه زیادی به او می شود، نادیده گرفتن رفتار بد می تواند راهی موثر برای جلوگیری از آن باشد. نادیده گرفتن رفتار بد همچنین می تواند پیامدهای طبیعی اعمالشان را به کودکان بیاموزد. به عنوان مثال، اگر کودک شما به عمد کوکی های خود را رها کند، به زودی دیگر کلوچه ای برای خوردن نخواهد داشت. اگر اسباب بازی خود را پرتاب کند و بشکند، نمی تواند با آن بازی کند. طولی نمی کشد که او یاد می گیرد که کلوچه هایش را رها نکند و با دقت با اسباب بازی هایش بازی کند.

  8. برای دردسر آماده باشید . برای موقعیت هایی که ممکن است فرزندتان در رفتار مشکل داشته باشد از قبل برنامه ریزی کنید. آنها را برای فعالیت های آینده و اینکه می خواهید چگونه رفتار کنند آماده کنید.

  9. تغییر مسیر رفتار بد گاهی اوقات کودکان به دلیل بی حوصلگی یا بی اطلاعی بهتر رفتار می کنند. کار دیگری برای انجام دادن فرزندتان پیدا کنید.

  10. تایم اوت تماس بگیرید . زمانی که یک قانون خاص شکسته می شود، تایم اوت می تواند مفید باشد. این ابزار نظم و انضباط با هشدار دادن به کودکان که اگر این کار را متوقف نکنند، به آنها وقفه می‌دهند، به آنها یادآوری می‌کند که چه کارهای اشتباهی انجام داده‌اند در کمترین کلمه و با کمترین احساس ممکن، بهترین کار را دارد و آنها را از موقعیت برای مدتی قبل حذف می‌کند. مدت زمان را تنظیم کنید (1 دقیقه در هر سال یک قانون خوب است). با کودکانی که حداقل 3 سال سن دارند، می‌توانید به جای تنظیم تایمر، اجازه دهید فرزندانشان تایم اوت خود را انجام دهند. شما فقط می توانید بگویید: «به تایم اوت بروید و زمانی که احساس کردید آماده هستید و کنترل دارید، برگردید». این استراتژی که می تواند به کودک کمک کند مهارت های خود مدیریتی را بیاموزد و تمرین کند، برای کودکان بزرگتر و نوجوانان نیز به خوبی جواب می دهد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران