تعداد بازدید : 56
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۱۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۱۹
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۲/۵/۱۹ ۱۵:۱۵:۳۲
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۹ ۲۲:۲۹:۵۸

معرفی بهترین برندهای روکش موقت دندان

(ویرایش)

همانطور که گفتیم، در حال حاضر بسیاری از کمپانی های شناخته شده در عرصه دندانپزشکی، روکش‌های موقت خود را برای استفاده در اختیار دندانپزشکان و کلینیک‌های دندانپزشکی قرار می‌دهند. در ادامه این مطلب  قصد داریم به معرفی چند مورد از بهترین برندهای موجود در بازار در زمینه ساخت روکش‌های موقت پرداخته و خصوصیات هر یک از محصولات آن‌ها را شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید روکش موقت دندانپزشکی به فروشگاه وب سایت دنتیوا سری بزنید و از محصولات موجود در این فروشگاه و جدیدترین قیمت‌های هر یک اطلاع حاصل کنید.

 

روکش موقت السودنت Phoenix

کمپانی فرانسوی السودنت (Elsodent) از دیرباز در صنعت دندانپزشکی جایگاهی ویژه داشته و اکنون نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای ساخت مواد و تجهیزات دندانپزشکی اعم از انواع روکش‌ها، سرامیک‌ها، رزین، سیمان و… شناخته می‌شود.

روکش موقت Phoenix ساخته این شرکت در حقیقت یک جور رزین بای‌آکریلیک (Biacrylic) بسیار مقاوم برای ساخت انواع روکش‌های موقت و نیز انواع بریج به شمار می‌آید. این محصول فاقد ترکیباتی چون BPA (بیسفنول آ)، BisGMA (فیسفنول آ – گلیسیدیل متاکریلات)، TEGDMA (تری اتیلن گلیکول دی متاکریلات) و HEMA (هیدروکسی متیل متاکریلات) بوده و با تکنیک غیرمستقیم در ساخت انواع روکش‌ها و بریج‌های موقت به کار برده می‌شود.

برخی از خصوصیاتی که موجب تمایز این محصول از دیگر نمونه‌های مشابه می‌گردد عبارتند از:

  • قدرت خمش بالا در حد بیش از 110 مگاپاسکال
  • به حداقل رساندن لایه بازدارنده اکسیژن به نحوی که سطح ماده کیور شده تقریباً خشک باقی می‌ماند.
  • زیبایی چشمگیر در بین روکش‌های موقت
  • استفاده آسان و سریع از این ماده که آن را به انتخابی ایده‌آل برای دندانپزشکان مبدل می‌سازد.

 

روکش موقت السودنت Pheonix MD

تفاوت این روکش با مورد قبلی در این است که Pheonix MD را می‌توان با هر دو تکنیک مستقیم و غیرمستقیم مورد استفاده قرار داد. در ترکیب این روکش موقت نیز هیچگونه ماده اضافی و یا سمی از قبیل BPA، BisGMA، TEGDMA و یا HEMA به کار نرفته است.

یک کاربرد Pheonix MD در ساخت روکش‌ها و بریج‌های موقت با تکنیک غیرمستقیم همانند آنچه در مورد روکش Pheonix السودنت گفتیم مطرح است. با توجه به قوام بالای این ماده می‌توان مقداری از آن را پیش از قرار دادن قالب پر شده با رزین در شیار آماده سازی تلقیح نمود. به علاوه Pheonix MD را می‌توان به روش مستقیم در عرض مدت زمان حداکثر ۳ دقیقه در ساخت روکش موقت مستقیماً در داخل دهان مورد استفاده قرار داد. علاوه بر نکاتی که گفتیم، این ترکیب از ویژگی‌ها و نقاط قوت زیر نیز برخوردار است:

  • قدرت خمش بالا و خاصیت ارتجاعی اندک
  • خاصیت تیکسوتروپی (Thixotropy) عالی که باعث می‌گردد بتوان از آن به صورت تزریقی مستقیماً در داخل دهان و در اطراف اباتمنت (Abutment) دندانی استفاده کرد. 
  • تا حداکثر ۲ الی ۳ روز بعد از قرار دادن روکش، می‌توان یک لایه جدید بر روی آن اضافه نمود.
  • فرمولاسیون منحصر به فرد این ترکیب،‌ ستینگ تایمی معادل دو دقیقه و ۴۵ ثانیه را در اختیار دندانپزشک قرار می‌دهد.
  • لایه بازدارنده اکسیژن بسیار بسیار نازک

 

روکش موقت مستردنت (Master Dent)

کمپانی آمریکایی مستردنت یکی از کمپانی‌های بسیار مطرح ساخت مواد و تجهیزات دندانپزشکی بوده و محصولات ارائه شده توسط آن رقیبی جدی برای روکش‌های السودنت و مانند آن به حساب می‌آیند. ماده سازنده روکش و بریج موقت مستردنت که به صورت اتومیکس (Automix) عرضه می‌گردد یک رزین سلف کیور با بیس بای‌آکریلیک بوده که در ساخت انواع روکش‌ها، بریج‌ها، ونیرها، اینلی و آنلی کاربرد دارد. دو جزء اصلی این ترکیب (شامل خمیر پایه و کاتالیست) به صورت یک سیستم کارتریج (Cartridge) اتومیکس با یکدیگر مخلوط شده و این امر موجب سهولت و سرعت بالای هندلینگ و امکان قرارگیری مستقیم روکش بر روی دندان‌ها می‌گردد. سیستم اتومیکس ترکیبی همگن و فاقد هرگونه حباب اضافی را به محل مورد نظر منتقل می‌سازد. ویژگی دیگر این ترکیبات این است که با به حداقل رساندن واکنش‌های گرماده، میزان آزادسازی انرژی حرارتی در طی فرآیند پلیمریزاسیون را کاهش داده و به این ترتیب مانع از بروز حساسیت گرمایی می‌گردند. برخی از دیگر خواص روکش موقت مستردنت به شرح زیر است:

  • انقباض پلیمریزاسیون اندک
  • پالیش پذیری آسان
  • سازگاری بافتی بالا
  • خاصیت فلورسانس که از نظر زیبایی شناختی ظاهری طبیعی و بی نقص را به این روکش‌های موقت می‌بخشد.
  • شکنندگی پایین
  • مقاومت بالا در برابر خمش خصوصاً در حین خارج سازی که از شکستن روکش جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • بدون لایه بازدارنده اکسیژن؛ بنابراین احتیاجی به پاکسازی لایه باقی مانده نخواهد بود.
  • فرآیند کیورینگ دو مرحله‌ای این محصول موجب انعطاف‌پذیری موقتی آن گردیده و هندلینگ روکش مستردنت را آسان می‌سازد.
  • سطح کاملاً صاف که موجب بی نیازی از انجام فرآیند پالیش می‌گردد.

 

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران