تعداد بازدید : 94
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۲۳
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۲/۵/۲۳ ۰۹:۳۲:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

چه زمانی پیوند استخوان دندان لازم است؟

(ویرایش)

 

 
در حالی که ایمپلنت های دندانی یک درمان ایمن و موثر برای از دست دادن دندان هستند، اما برای موفقیت به استخوان فک سالم نیاز دارند. پیوند استخوان می تواند حمایت لازم را برای ایمپلنت های دندانی در مواردی که استخوان فک تحلیل رفته است، فراهم کند. برای ارتباط با بهترین دکتر اییمپلنت دندان در تهران اینجا کلیک کنید
 
 پیوند استخوان دندان یک روش جراحی است که گاهی قبل از جراحی ایمپلنت دندان مورد نیاز است. هدف از پیوند استخوان دندان، ساختن استخوان فک است تا بتواند از ایمپلنت دندان پشتیبانی کند. پیوند استخوان یک روش ایمن و موثر است که می تواند به بیماران ایمپلنت دندان کمک کند تا لبخندی سالم و کاربردی داشته باشند.

آیا ایمپلنت دندان خطرات احتمالی دارد؟

در حالی که ایمپلنت های دندانی مزایای بالقوه بسیاری را ارائه می دهند، مهم است که قبل از تصمیم گیری برای انجام آنها از خطرات موجود آگاه باشید. برخی از این خطرات و عوارض احتمالی عبارتند از:
عفونت
شایع ترین علائم ایمپلنت دندان عفونی درد، تورم و قرمزی است. این زمانی اتفاق می‌افتد که محل کاشت تمیز و نگهداری نشود و باعث عفونت باکتری‌های موجود در پلاک شود. با درمان سریع، اکثر عفونت ها را می توان با موفقیت درمان کرد و ایمپلنت را می توان حفظ کرد.
رکود لثه

یکی از خطرات کاشت ایمپلنت دندان، تحلیل رفتن لثه است. تحلیل رفتن لثه زمانی اتفاق می‌افتد که بافت لثه اطراف ایمپلنت شروع به از بین رفتن می‌کند. چند دلیل وجود دارد که ایمپلنت های دندانی ممکن است باعث تحلیل لثه شوند.

  1. اگر ایمپلنت به خوبی مسواک زده نشود، پلاک تجمع می یابد و منجر به بیماری های لثه می شود که باعث تحلیل لثه می شود.
  2. اگر ایمپلنت به درستی قرار نگرفته باشد، می تواند فشار بیشتری بر بافت لثه وارد کند و باعث عقب نشینی آن شود.
  3. برخی از افراد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به تحلیل لثه هستند. اگر سابقه خانوادگی بیماری لثه یا سایر شرایط التهابی دارید، ممکن است پس از کاشت ایمپلنت دندان دچار تحلیل لثه شوید.

فرورفتگی لثه می تواند باعث شل شدن و در نهایت افتادن ایمپلنت شود. در موارد شدید، تحلیل لثه می تواند به استخوان اطراف ایمپلنت نیز آسیب برساند.

آسیب عصبی
اگر کاشت ایمپلنت دندانی بیش از حد به اعصاب استخوان فک نزدیک باشد، آسیب عصبی ممکن است رخ دهد. این می تواند منجر به بی حسی، سوزن سوزن شدن یا درد در دندان ها، لثه ها، لب ها یا چانه شود. در برخی موارد نادر، آسیب عصبی می تواند دائمی باشد.
آسیب به سازه های اطراف
یکی از خطرات مرتبط با ایمپلنت دندان آسیب به ساختارهای اطراف است که معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که ایمپلنت به درستی قرار نگیرد و با ریشه دندان‌های مجاور تماس پیدا کند. اگر این اتفاق بیفتد، می تواند به دندان ها و استخوان های اطراف آسیب برساند. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید که ایمپلنت دندان را از یک دندانپزشک مجرب و با تجربه دریافت می کنید. آنها قادر خواهند بود ایمپلنت را به درستی قرار دهند و خطرات را به حداقل برسانند.
مشکلات سینوسی

هنگامی که از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های بالایی استفاده می شود، خطر نفوذ ایمپلنت به حفره سینوس وجود دارد. سوراخ شدن سینوس یک عارضه جدی است که می تواند منجر به درد، عفونت و آسیب به دندان های مجاور شود. در حالی که خطر سوراخ شدن سینوس نسبتاً کم است، مهم است که قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان از عوارض احتمالی آن آگاه باشید.

به طور کلی، ایمپلنت های دندانی برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شوند. دندانپزشک شما اقدامات احتیاطی لازم را انجام می دهد و به دنبال راه هایی برای اطمینان از موفقیت روش ایمپلنت دندانی می گردد. با این حال، بحث در مورد خطرات با دندانپزشک خود قبل از جراحی ایمپلنت دندان هنوز مهم است.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران