تعداد بازدید : 66
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۲۳
کاربران آنلاین : 0
dralijafari
۱۴۰۲/۵/۲۳ ۱۲:۴۵:۲۳
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ۰۹:۴۰:۳۷

جراحی تومور مغز چه زمانی انجام می شود؟

(ویرایش)

 

جراحی تومور مغزی معمولاً پس از یافتن تومور مغزی در اسکن تصویربرداری انجام می شود. برای برخی از تومورها که کوچک و بدون علامت هستند، مشاهده دقیق بدون مداخله بیشتر ممکن است توصیه شود، اما برای اکثر تومورهای مغزی، از جمله تومورهای مغزی کودکان، اولین قدم در درمان، جراحی برای برداشتن تومور است. برای ارتباط با بهترین جراح تومور مغزی در تهران اینجا کلیک کنید

جراحان تا آنجا که ممکن است تومور را برداشته و در عین حال بافت مغز و عملکرد کلی را حفظ می کنند. برداشتن کامل ممکن است نتیجه باشد. با این حال، گاهی اوقات، تنها برداشتن ساب توتال توصیه می شود، زیرا در غیر این صورت، بافت طبیعی مغز می تواند در معرض آسیب باشد. جراحان مغز و اعصاب ماهر ما تا آنجا که ممکن است تومورها را حذف می کنند و در عین حال عملکرد مغز را حفظ می کنند.

تومورهای مغزی رایجی که ممکن است با جراحی درمان شوند شامل گلیوما، مننژیوم، نوروم آکوستیک، تومورهای هیپوفیز، تومورهای نورواکتودرم ابتدایی، مدولوبلاستوما، کرانیوفارنژیوم، تومورهای ناحیه پینه آل، تومورهای کلایوال، و استزیونوروبلاستوما هستند.

چگونه باید برای جراحی تومور مغز آماده شوم؟

در کلمبیا، جراحان مغز و اعصاب ما هنگام برنامه‌ریزی و انجام عمل، رویکرد تیمی چند رشته‌ای را اتخاذ می‌کنند که منجر به بهترین پیش آگهی ممکن می‌شود. علاوه بر جراح مغز و اعصاب، هر ترکیبی از پزشکان زیر ممکن است در این روش دخیل باشند:

  • متخصص گوش و حلق و بینی
  • جراح سر و گردن
  • چشم پزشک
  • جراح فک و صورت
  • جراح پلاستیک

بلافاصله قبل از جراحی بیهوشی عمومی انجام می شود تا بیمار در حین عمل احساس درد نکند. سپس جراح شروع به انجام یکی از دو رویکرد اصلی جراحی می‌کند - کرانیوتومی یا جراحی ترانس اسفنوئیدال.

کرانیوتومی

برای کرانیوتومی، جراح مغز و اعصاب با ایجاد یک برش کوچک روی پوست سر، اغلب در پشت خط مو، شروع می کند و سپس لایه پوست و ماهیچه را به دقت منعکس می کند و جمجمه را آشکار می کند. در جمجمه در معرض دید، جراح مغز و اعصاب سوراخ کوچکی ایجاد می‌کند و فلپ استخوان را برمی‌دارد و آن را کنار می‌گذارد تا در انتهای عمل در جای خود ثابت شود. اندازه دهانه بستگی به آنچه برای برداشتن یک تومور خاص نیاز است دارد و جراحان مغز و اعصاب مجرب ما کوچکترین سوراخ ممکن را ایجاد می کنند.

با برداشتن فلپ استخوانی، سخت شامه نمایان می شود. با استفاده از قیچی جراحی، جراح مغز و اعصاب با ظرافت برشی در این غشاء ایجاد می کند و مغز را آشکار می کند.

اکنون که مغز در دسترس است، جراح مغز و اعصاب با دقت در اطراف بافت مغز، اعصاب و عروق خونی به سمت تومور حرکت می کند. برای کمک به ناوبری، جراح مغز و اعصاب از تکنیک‌های استریوتاکتیک استفاده می‌کند و مطالعات تصویربرداری مانند اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) و تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) را با فناوری کامپیوتری برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی از مغز ترکیب می‌کند. همچنین جراح مغز و اعصاب برای دیدن ساختارهای موجود در مغز، مانند اعصاب و عروق خونی، با جزئیات دقیق، از میکروسکوپ عمل و سایر فناوری های تخصصی استفاده می کند.

پس از رسیدن به تومور مغزی، جراح مغز و اعصاب شروع به تشریح تومور از بافت طبیعی مغز، رگ های خونی و اعصابی که ممکن است به آنها متصل باشد، می کند. جراح مغز و اعصاب مراقب است که تا حد امکان تومور را بدون آسیب رساندن به بافت طبیعی یا سایر ساختارها برش دهد. بیوپسی از تومور برداشته شده به دست می آید و برای تجزیه و تحلیل بافت به پاتولوژیست فرستاده می شود تا تشخیص را تایید کند.

جراح مغز و اعصاب پس از برداشتن هرچه بیشتر تومور به طور ایمن، برش ایجاد شده در سخت‌شکره را می‌دوزد و فلپ استخوان را جایگزین می‌کند و آن را با صفحات و پیچ‌های تیتانیومی در جای خود ثابت می‌کند. سپس جراح مغز و اعصاب برش روی پوست سر را با بخیه می بندد. اکنون عملیات کامل شده است.

https://dralijafari.com/
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران