تعداد بازدید : 58
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۲۶
کاربران آنلاین : 0
dralijafari
۱۴۰۲/۵/۲۶ ۱۰:۲۳:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ۰۹:۴۰:۳۷

سرگیجه چیست؟

(ویرایش)

 

برخی از علل شایع سرگیجه عبارتند از: گرسنگی، خستگی، هیپوگلیسمی (قند خون پایین) یا  اضطراب . سرگیجه همچنین می تواند ناشی از اختلالات عصبی مانند  مولتیپل اسکلروزیس، بیماری پارکینسون و صرع باشد . برای ارتباط با بهترین دکتر درمان سرگیجه در تهران اینجا کلیک کنید

سرگیجه(ادراک حرکت یا حرکت محیط اطراف شما) با اختلالاتی در سیستم دهلیزی همراه است که بر تعادل حاکم است. از آنجایی که گوش های شما با این سیستم مرتبط هستند، عفونت ها و بیماری های گوش، مانند بیماری منیر، می توانند بر حس تعادل و راه رفتن شما تأثیر بگذارند. سرگیجه موضعی خوش خیم گوش داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد و زمانی رخ می دهد که موقعیت سر خود را تغییر دهید. لابیرنتیت معمولاً به دنبال سرماخوردگی یا عفونت ویروسی در گوش داخلی ایجاد می شود که اغلب باعث آنفولانزا می شود.

علل جدی سرگیجه می تواند شامل حمله قلبی، سکته مغزی یا شوک باشد که همگی شرایط جدی و تهدید کننده زندگی هستند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.


علل

علل سرگیجه را می توان به دو دسته تقسیم کرد: سبکی سر و سرگیجه. دلایل زیادی مانند اختلال گوش داخلی، بیماری و اثرات دارویی دارد. گاهی اوقات می تواند علت هر بیماری زمینه ای مانند عفونت یا آسیب باشد.

سرگیجه ناشی از بیماری قلبی یا مشکلات فشارخون

 

  •  حمله قلبی
  • آریتمی(ریتم نامنظم قلب)، ضربان قلب خیلی سریع یا آهسته
  • عضله قلب ضعیف، پیر یا بیمار (کاردیومیوپاتی)، سموم یا داروهایی که بر سرعت یا قدرت انقباضات قلب تأثیر می گذارد.
  • فشارخون فوق العاده بالا
  • فشار خون پایین، که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله بیماری قلبی، اختلالات خونریزی، کم خونی و واکنش های نامطلوب دارویی.
https://dralijafari.com/
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران