تعداد بازدید : 87
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۳۰
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۲/۵/۳۰ ۱۲:۳۵:۰۷
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

ماندگاری ایمپلنت دندان

(ویرایش)

 

راه حل طولانی مدت و موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته.

ایمپلنت دندان یک راه حل طولانی مدت برای دندان های از دست رفته است. هنگامی که یک دندان بالغ از بین می رود، ناحیه استخوان فک که دندان را نگه داشته است شروع به خراب شدن می کند. در آماده سازی برای ایمپلنت دندان، معمولاً ابتدا عمل پیوند استخوان انجام می شود. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، پیوند استخوان و ایمپلنت می تواند برای یک عمر باقی بماند.

ایمپلنت‌های دندانی به‌طور دائم در دهان شما قرار می‌گیرند، بنابراین برخلاف دندان‌های مصنوعی، درست مانند دندان‌های شما در جای خود باقی می‌مانند. ریشه دندان با یک پیچ جایگزین می شود که به ریشه مصنوعی تبدیل می شود. پیچ در استخوان فک می‌نشیند و با استخوان فک شما ترکیب می‌شود، با کمک روش پیوند استخوان.

بسته به نیاز شما انواع مختلفی از روش پیوند استخوان در دسترس است. و همچنین رویکردهای متفاوتی برای خود ایمپلنت های دندانی وجود دارد، با گزینه ای برای مینی ایمپلنت هایی که در آن ایمپلنت های استاندارد نمی توانند جای بگیرند.

آیا ایمپلنت دندان برای من مناسب است؟

اگر دندان های از دست رفته دارید اما به طور کلی سالم هستید، این یک نقطه شروع عالی است. همچنین باید به اندازه کافی بزرگ شده باشید که رشد استخوان فک شما متوقف شده باشد ، بنابراین این برای نوجوانان مناسب نیست. به طور کلی، رشد استخوان فک در اوایل دهه بیست برای مردان و در اواخر نوجوانی برای زنان متوقف می شود.

در نهایت برای اطمینان باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. بررسی هایی وجود دارد که باید انجام دهیم. دندانپزشک شما بررسی سلامت دندان و لثه شما را انجام خواهد داد. آنها همچنین از فک شما عکسبرداری می کنند تا بررسی کنند که آیا تراکم استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت های دندانی دارید یا خیر. همچنین ممکن است به همین دلیل سی تی اسکن انجام دهید.

یک سابقه پزشکی عمومی نیز از شما گرفته خواهد شد، زیرا برخی از شرایط سلامتی وجود دارد که بر مناسب بودن برای این نوع کار دندانپزشکی تأثیر می گذارد. به طور کلی، دندانپزشک شما باید مطمئن باشد که دهان شما به خوبی بهبود می یابد تا از عفونت و سایر عوارض جلوگیری کنید.

سیگار کشیدن روی ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

به غیر از نوجوانان یا بزرگسالان بسیار جوان که می توانند انتظار رشد بیشتر استخوان فک را داشته باشند، دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است ایمپلنت دندان برای شما مناسب نباشد. برخی از شرایط پزشکی وجود دارد که ممکن است شما را کاملاً رد نکند، اما دلیلی برای بحث بیشتر است.

این شامل:

  • دیابت کنترل نشده
  • اعتیاد به الکل
  • ژنژیویت شدید
  • سرطان
  • ایمنی سرکوب شده
  • استئونکروز فک

آخرین نکته، استئونکروز، یک بیماری نادر است که در اثر مصرف دسته ای از داروهای تجویزی معروف به بیفسفونات ها ایجاد می شود.

این دارو برای پوکی استخوان مصرف می شود و ممکن است تحت نام های زیر باشد:

  • فوزاماکس
  • اکتونل
  • بونیوا
  • Reclast کنید

اگر هر یک از اینها را مصرف می کنید، باید این جزئیات را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. این داروها با جلوگیری از تخریب سلول های استئوکلاست استخوان، که بخشی از درمان پوکی استخوان است، عمل می کنند. اما مهار استئوکلاست ها بر ماتریکس استخوان نیز تأثیر می گذارد که می تواند منجر به استئونکروز فک شود. این همچنین به عنوان "مرگ استخوان فک" شناخته می شود. با توجه به مجله پزشکی سنگاپور ، خطر در میان جمعیت های سالخورده بیشتر است، همانطور که در سنگاپور داریم. در حالی که وقوع کلی این بیماری نادر است، اما همیشه ارزش دارد که در صورت تجویز این نوع دارو، دندانپزشک خود را در جریان قرار دهید.

 

کارتون ایمپلنت دندان

شفا یکی از ملاحظات اصلی است

تناسب نیز تحت تأثیر سیگار کشیدن، دندان قروچه یا قرار گرفتن در معرض تابش در اطراف ناحیه فک قرار می گیرد.

نکته اصلی این است که این عوامل همه بر نحوه بهبودی بدن شما تأثیر می گذارند. دریافت ایمپلنت دندان ابتدا به این بستگی دارد که بدن شما پیوندهای استخوانی شما را یکپارچه کند و سپس فک شما به اندازه کافی قوی باشد که از پیچ کاشت تیتانیوم برای هر ایمپلنت پشتیبانی کند.

همچنین ضروری است که لثه ها به خوبی بهبود یابند، زیرا ضعف در مهر و موم اطراف ایمپلنت جدید می تواند منجر به عفونت شود. به همین دلیل است که ژنژیویت یک عامل خطر است. همچنین تا حدودی به همین دلیل است که ساییدن می تواند مشکل ساز باشد، زیرا دندان ها باید ثابت باشند تا دهان شما به طور کامل بهبود یابد.

یکی دیگر از دلایلی که دندان قروچه مانع از موفقیت می شود این است که حرکت باعث کند شدن انجماد استخوانی می شود. این فرآیند جوش خوردن استخوان با ایمپلنت و تشکیل یک پیوست دائمی است.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران