تعداد بازدید : 147
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۶/۱۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کاربران آنلاین : 0
dralijafari
۱۴۰۲/۶/۱۳ ۰۹:۳۹:۰۵
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ۰۹:۴۰:۳۷

گلیوبلاستوم

(ویرایش)

 

گلیوبلاستوما نوعی تومور مغزی با رشد سریع است. آنها شایع ترین نوع تومور سرطانی (بدخیم) مغز در بزرگسالان هستند.

گلیوبلاستوما نوعی تومور مغزی است که به گروهی از تومورهای مغزی به نام گلیوما تعلق دارد.

درمان های اصلی گلیوبلاستوما شامل جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی است. ممکن است این درمان ها را به تنهایی یا ترکیبی از درمان ها داشته باشید. همچنین ممکن است درمان های حمایتی برای کمک به علائم خود داشته باشید.

گلیوبلاستوما چیست؟

گلیوبلاستوم ها از سلول های گلیال ایجاد می شوند. سلول های گلیال سلول های پشتیبان مغز و نخاع هستند. انواع مختلفی از سلول های گلیال وجود دارد. اینها شامل آستروسیت ها و الیگودندروسیت ها هستند.نمودار یک آستروسیت - نوع سلول گلیال

پزشکان از سیستمی برای گروه بندی (طبقه بندی) تومورهای مغزی به گروه ها (دسته ها) و انواع مختلف استفاده می کنند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور مرتب این سیستم را به روز می کند. اطلاعات این صفحه بر اساس آخرین طبقه بندی WHO در سال 2021 است.

پزشکان روش گروه بندی و توصیف گلیوما را تغییر داده اند. آنها قبلاً گلیوبلاستوما را "گلیوبلاستوما مولتی فرم" (GBM) می نامیدند. گلیوبلاستوما در حال حاضر به نام های زیر شناخته می شود:

  • گلیوبلاستوما، نوع وحشی IDH

IDH wildtype به چه معناست؟

پزشک شما بررسی می کند که آیا تغییرات ژنی خاصی در سلول های تومور مغزی وجود دارد یا خیر. به این آزمایشات بیومارکر یا مطالعات مولکولی نیز می گویند. پزشک شما از این نتایج آزمایش برای تصمیم گیری در مورد نوع گلیوما استفاده می کند. 

IDH (ایزوسیترات دهیدروژناز) یک ژن است. پزشک شما به دنبال تغییرات دائمی (جهش) در ژن IDH است. این به پزشک کمک می کند تا رفتار تومور را پیش بینی کند.

نوع گلیوم شما بستگی به نوع سلول گلیالی دارد که در آن شروع شده است. و اینکه آیا تغییراتی در ژن IDH وجود دارد یا خیر.

پزشک شما تشخیص می دهد:

  • آستروسیتوما، جهش IDH - اگر تغییرات (جهش) در ژن IDH دارید
  • گلیوبلاستوما، نوع وحشی IDH - اگر تغییراتی در ژن IDH نداشته باشید (اصطلاح "وحشی" یک ژن بدون تغییر را توصیف می کند)

.

https://dralijafari.com/
۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۰۷:۴۵:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۵ ۱۲:۳۰:۳۰
(ویرایش)

آموزش حرفه‌ای در آلمان به عنوان "آوسبیلدونگ" (Ausbildung) شناخته می‌شود. این سیستم آموزش حرفه‌ای به دانشجویان این امکان را می‌دهد که مهارت‌ها و دانش حرفه‌ای لازم برای ورود به بازار کار را بدست آورند. در طول دوره آموزش حرفه‌ای، دانشجویان به شیوه‌های کاری و تئوری مربوط به حرفه خود آشنا می‌شوند.برنامه‌های ویزای آوسبیلدونگ آلمان معمولاً حدود 3 تا 3.5 سال طول می‌کشند و شامل دوره‌های تئوری در مراکز آموزش حرفه‌ای و دوره‌های عملی در محیط‌های کاری واقعی می‌شوند. پس از اتمام با موفقیت این دوره، دانشجویان می‌توانند گواهینامه حرفه‌ای دریافت کنند و به بازار کار وارد شوند.آوسبیلدونگ یک جزء مهم از سیستم آموزشی آلمان است و به دانشجوها فرصت می‌دهد تا مهارت‌های عملی و تخصصی خود را بهبود بخشند و به جامعه کاری آلمانی کمک کنند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران