تعداد بازدید : 41
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۶/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۶/۲۰
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۲/۶/۲۰ ۱۳:۱۷:۰۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

فرق بین لمینت کامپوزیتی خوب و لمینت کامپوزیتی بد

(ویرایش)

 

امروزه درمان کامپوزیت ونیر به یکی از پر طرفدارترین درمانهای دندانپزشکی زیبایی تبدیل شده. و پر بیراه هم نیست که خیل عظیمی از دندانپزشکان هم به این درمان بپردازند. اما ما از کجا بفهمیم که کدام کامپوزیت خوب است و کدام بد؟

A. قبل از مراجعه به دندانپزشکی که قصد دارید کامپوزیت دندان های خود را به او بسپارید، نمونه کارهای او را ببینید.

B. ویژگی یک کامپوزیت دندان موفق چیست؟

اولا مارک کامپوزیت به اندازه ای که روی آن مانور داده میشود مهم نیست. بنابراین برند کامپوزیت به مقدار اندکی میتواند مبنای انتخاب شما برای انجام درمان کامپوزیت باشد.

آنچه مهم هست:

۱. صلاحیت : دندانپزشکی، هنری است که باید با علم همراه باشد. همیشه دندانپزشکی که شما را درمان میکرده است و بسیار هم توانمند بوده است، لزوما در کار زیبایی متبحر نیست. بررسی کنید که دندانپزشکی که برای این کار انتخاب کرده اید، آیا به اندازه کافی در این زمینه تعلیم دیده است و تجربه کافی دارد؟

۲.نحوه کار کردن برای داشتن یک درمان ایده آل: ما هرگز نمیتوانیم کمتر از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه برای فرمدهی یک دندان وقت بگذاریم. و یکی از دلایل گرانتر بودن خدمات دندانپزشکی زیبایی همین هست که بر فرض برای انجام لمینت کامپوزیتی ده دندان، ما حداقل پنج ساعت در یک پوزیشن بسیار آسیب رسان قرار میگیریم. که میتواند مشکلاتی مانند دیسک گردن و دیسک کمر را برای ما به ارمغان بیاورد.

۳. شناخت آناتومی دندان و نحوه فرم دادن به کامپوزیت دندان: هر دندان، شکل مخصوص به خود را دارد، در مواردی که همه دندانها عین هم فرم داده میشوند، شما نهایتا به یک درمان ایده آل نمیرسید.این همان درمانی است که در طی آن شما با دندانهای بیرون زده تری مواجه هستید.

۴. شناخت لثه و شرایط آن از نکات بسیار مهمی هست که دندانپزشکی که کامپوزیت ونیر انجام میدهد باید بداند. لثه درکنار کامپوزیت های برجسته و بیرون زده، خیلی زود آسیب میبیند. و شما ظرف چند ماه تا چند سال دچار لثه های متورم میشوید.

۵. همه دندانها و همه افراد کاندید انجام کامپوزیت ونیر نیستند. در بسیاری موارد باید از درمانهای اورتودنسی ویا لمینت های سرامیکی بهره گرفت.

 و دست آخر اینکه تکنیک های انجام کامپوزیت ونیر بسیار متنوع اند. انتخاب تکنیک با دندانپزشک شماست. اما شما باید در این انتخاب هوشمند باشید.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران