تعداد بازدید : 72
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۶/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۶/۲۷
کاربران آنلاین : 0
کوثرم
۱۴۰۲/۶/۲۷ ۰۹:۴۲:۳۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۲۳:۱۵:۳۶

میزان مناسب برای فاصله نوار تیپ در گندم

(ویرایش)

 

نوار تیپ باید بافاصله مناسبی بین ردیف‌های کشت مزارع گندم قرار بگیرد. این فاصله به نیاز آبی گیاهان بستگی دارد. اما یکی از فاصله‌های رایج که معمولاً به‌عنوان بهترین فاصله در نظر گرفته می‌شود، برابر با ۵۰ سانتیمتر است.

ازآنجایی‌که باید کل سطح زمین گندم آبیاری شود و برای اینکه تأمین آب به همه قسمت‌های گندم در هر مرحله از رشد برسد و از بروز خشکی و تنش آبی جلوگیری شود؛ بهترین فاصله نوار تیپ در گندم در حدود 50 سانتی‌متر تعیین شده است.

با رعایت فاصله نوار تیپ در گندم ۵۰ سانتیمتر، در هر دسته گندم رویش بهتر ایجاد می‌شود و تأمین رطوبت لازم نیز بهتر انجام می‌شود. به همین دلیل، انتخاب فاصله مناسب بین نوارهای آبیاری در گندم بسیار مهم است و باید فصل و شرایط آب‌وهوایی، نوع خاک و نیاز آبی گندم نیز در نظر گرفته شود.

آینده‌ای سبز با نوار تیپ برای کشت گندم

بدون تردید، آب یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی است که بدون آن زندگی بر روی زمین غیرممکن است. متأسفانه، بیشترین هدررفت آب در صنعت کشاورزی اتفاق می‌افتد و در حال حاضر بسیاری از مناطق جهان با کمبود آب مواجه هستند و این مشکل در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

لذا، استفاده از روش‌های مؤثری مانند آبیاری قطره‌ای برای حفظ این منبع حیات ضروری است. در این روش، آب به‌صورت کنترل شده و در نقاط خاصی در سطح زمین استفاده می‌شود. این می‌تواند منجر به رسیدن قطرات آب به ریشه‌های گیاهان و کاهش اتلاف آب شود.

با استفاده از آبیاری قطره‌ای و نوار تیپ کشاورزی، می‌توان مصرف آب را تا ۷۰ درصد کاهش داد و به نسل‌های آینده کمک کرد تا با شرایط بهتر، صنعت کشاورزی را ادامه دهند. استفاده از این روش همچنین به جلوگیری از کمبود آب و حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند و منابع آبی را برای آیندگان حفظ می‌کند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران