تعداد بازدید : 60
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۷/۴
کاربران آنلاین : 0
petstor
۱۴۰۲/۷/۴ ۱۱:۳۹:۲۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۵ ۱۱:۰۸:۲۶

غذای مناسب برای گربه باردار

(ویرایش)

بارداری گربه‌ها اگرچه کوتاه است؛ اما نیازمند توجه خاصی است. گربه باردار همچون یک انسان باردار باید تغذیه‌ای مخصوص به خود را داشته باشد تا از سلامت خود و کودکش در این دوران به‌خوبی محافظت شود. در صورت بی‌توجهی به غذای مناسب برای گربه باردار، ممکن است سلامتی گربه و کودکش به خطر بیفتد. بسیار مهم است که برای داشتن یک گربه قوی و بچه‌گربه‌ای سالم، به تهیه غذای مناسب گربه باردار توجه شود تا گربه و کودکش به‌راحتی از این دوران عبور کنند. در مقاله امروز به غذا و تغذیه مناسب برای گربه باردار بیشتر خواهیم پرداخت.

اهمیت برنامه غذایی مناسب برای گربه باردار

طول مدت بارداری گربه به‌صورت میانگین چیزی در حدود ۶2 تا ۶۵ روز است. در واقع این مدت بسیار کوتاه است و شما به‌راحتی می‌توانید غذای مناسب برای گربه باردار را در این مدت کوتاه برای گربه خود تهیه کنید. بسیار مهم است که گربه باردار حتماً یک برنامه غذایی مناسب داشته باشد تا تمام نیازهای بدنی او و کودکش فراهم شود. بدون توجه به برنامه غذایی مناسب گربه باردار، او دچار سوءتغذیه، گرسنگی و یا حتی اضافه‌وزن می‌گردد. تغذیه مناسب گربه در دوران بارداری باعث می‌شود که گربه یک افزایش وزن ثابت را تجربه کند و این افزایش وزن پس از بارداری همچون یک ذخیره انرژی، در هنگام شیردهی گربه پس از زایمان استفاده شود.

نکته بسیار مهم در غذای گربه در دوران بارداری این است که تعادل باید در رژیم رعایت شود. غذادادن بیش از حد در این دوران می‌تواند باعث چاقی گربه در پایان بارداری شود. این مسئله ‌زایمان سخت یا طولانی‌مدت گربه را به همراه دارد و همچنین می‌تواند باعث کاهش تعداد تخمک‌های آزاد شده در دوران تخم‌گذاری شود و تولید شیر را در زمان شیردهی گربه کاهش دهد. نکته‌ای که بر روی تغذیه بچه‌گربه تأثیرات بسیار منفی دارد و باعث ضعیف‌شدن او می‌گردد. 
تغذیه نامناسب و عدم توجه به بی‌اشتهایی گربه باردار نیز می‌تواند باعث سقط‌جنین، سوءتغذیه، رشد غیرطبیعی کودک و یا تولد بچه‌گربه با وزن کم شود. وزن بسیار پایین بچه‌گربه در هنگام تولد می‌تواند او را در معرض مشکلاتی همچون انواع بیماری‌ها، ضعیف‌شدن استخوان‌ها، و پایین آمدن مقاومت بدن قرار دهد و حتی جان او را به خطر بیندازد. همه این موارد اهمیت غذای مناسب برای گربه مادر را بیش‌ازپیش نشان می‌دهند. 

منبع : پت استور 

پت شاپ آنلاین پت استور
پت استور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پت شاپ های اینترنتی با بیش از 3000 هزار محصول ایرانی و خارجی آماده پاسخگویی به همه ی نیازهای پت شما هست. پت شاپ پت استور، ویترینی از غذای سگ و غذای گربه با برندهای معتبر مانند: رویال کنین، جوسرا و .. همراه با طیف وسیعی از لوازم جانبی برای پت شما است. کالای مورد نیاز پت خود را میتوانید با چند کلیک انتخاب کنید و در سریع ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. همچنین با مطالعه مطالب و ویدیوهای آموزشی در وبلاگ پت استور میتوانید راههای نگهداری از سگ و گربه خود را آموزش ببینید.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران