تعداد بازدید : 42
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۱۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۷/۱۲
کاربران آنلاین : 0
هیراد جی
۱۴۰۲/۷/۱۲ ۱۰:۴۲:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۱۲ ۱۱:۲۱:۴۵

هنگام بارداری از کدام غذاها اجتناب کنم؟ خط قرمز های رژیم غذایی برای مادران باردار

(ویرایش)

هنگامی که باردار هستید، خوردن انواع غذاهای سالم برای شما و کودکتان مفید است. با این حال، برخی از مواد غذایی هستند که نباید در دوران بارداری بخورید زیرا ممکن است شما را بیمار کنند یا به کودکتان آسیب برسانند. برخی از مواد غذایی نیز وجود دارند که خوردن آنها بی خطر است، اما باید مراقب باشید که بیش از حد از آنها استفاده نکنید.

غذاهای اصلی که باید اجتناب کرد عبارتند از:

پنیرهای نرم
گوشت، ماهی و غذاهای دریایی نیم پز یا خام
میوه ها و سبزیجات از پیش آماده یا شسته نشده
بستنی نرم سرو
تخم مرغ نیم پز یا خام
شیر غیر پاستوریزه
الکل
غذاهایی که باید محدود شوند عبارتند از:

کافئین
ماهی
کبد
خطرات خوردن این غذاها چیست؟
هر کدام از این غذاها در دوران بارداری خطرات مختلفی را به همراه دارند. برخی از غذاها ممکن است آلوده به میکروب باشند - اینها می توانند باعث عفونت شوند و ممکن است برای شما یا کودکتان مضر باشند. سایر غذاها حاوی موادی هستند که می توانند به کودک شما آسیب برسانند.

لیستریوز
لیستریوز که توسط باکتری لیستریا ایجاد می شود، یک عفونت نادر است که معمولا برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، اگر باردار هستید، می تواند باعث ناراحتی شما شود. اگر کودک شما آلوده شود، می تواند منجر به سقط جنین، مرده زایی یا زایمان زودرس شود.

غذاهایی که ممکن است به لیستریا آلوده شوند عبارتند از:

باقی مانده و غذاهای از قبل آماده شده
میوه ها و سبزیجات شسته نشده یا از قبل بریده شده
پنیرهای نرم، محصولات شیر ​​پاستوریزه نشده و بستنی نرم
غذاهای دریایی دودی یا خام
گوشت دودی، پاته و مرغ سرد
خربزه سنگی و جوانه خام
آبمیوه غیر پاستوریزه
توکسوپلاسموز
توکسوپلاسموز که توسط انگل توکسوپلاسما ایجاد می شود، عفونتی است که اگر برای اولین بار در دوران بارداری به آن مبتلا شوید، می تواند بر جنین شما تأثیر بگذارد. این در استرالیا نادر است، اما مهم است که احتیاط کنید زیرا ممکن است باعث آسیب مغزی یا کوری کودک شما شود.

غذاهایی که ممکن است به توکسوپلاسما آلوده شوند عبارتند از:

گوشت نیم پز
میوه ها و سبزیجات شسته نشده
سالمونلا
باکتری سالمونلا می تواند شما را با مسمومیت غذایی بد کند. اگر در دوران بارداری به آن مبتلا شوید، ممکن است باعث سقط جنین شود، اما این نادر است.

غذاهایی که ممکن است به سالمونلا آلوده شوند عبارتند از:

تخم مرغ های خام یا نیم پز و تخم مرغ هایی که در حین نگهداری ترک خورده اند
کنجد، هوموس و تاهین
گوشت و مرغ نیم پز
جوانه زدن
سیاره تیر
ماهی یک بخش سالم و مغذی از رژیم غذایی شما در دوران بارداری است، اما توجه داشته باشید که ماهی حاوی جیوه است. سطوح بالای جیوه می تواند بر سیستم عصبی در حال رشد کودک شما تأثیر بگذارد.

برخی از انواع ماهی ها دارای سطوح بالاتر جیوه نسبت به سایرین هستند. این معمولا در ماهی های شکارچی بزرگتر بیشتر است. بالاترین سطح در کوسه، مارلین، نوک پهن، اره ماهی، نارنجی رافی و گربه ماهی یافت می شود.

ویتامین A
ویتامین A بیش از حد (که رتینول نیز نامیده می شود) می تواند به کودک شما آسیب برساند. جگر حاوی مقدار زیادی ویتامین A است و باید محدود شود.

الکل
اگر در دوران بارداری الکل زیاد بنوشید، کودک شما ممکن است به اختلال طیف الکل جنینی مبتلا شود. الکل همچنین می تواند خطر سقط جنین، مرده زایی یا زایمان زودرس را افزایش دهد.

کافئین
سطوح بالای کافئین می تواند خطر سقط جنین، زایمان زودرس و تولد نوزادی با وزن کم را افزایش دهد. کافئین به طور طبیعی در بسیاری از غذاها مانند قهوه، چای و شکلات یافت می شود. همچنین به برخی از نوشابه ها و نوشابه های انرژی زا اضافه می شود.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران