تعداد بازدید : 73
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۱۲/۵
کاربران آنلاین : 0
سایت شال و روسری پرند
۱۴۰۲/۱۲/۵ ۱۱:۱۹:۴۸
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۱۲ ۱۳:۳۴:۵۳

راهنمای انتخاب رنگ شال و روسری براساس رنگ پوست

(ویرایش)

خرید شال و روسری زنانه از قدیم یکی از دغدغه های بانوان به شمار می آید. علاوه بر هماهنگ بودن رنگ شال و روسری زنانه با مانتو و کیف و کفش، باید به رنگ پوست که از موثرترین عوامل در انتخاب و خرید شال و روسری زنانه است، توجه کرد. برای اینکه بدانیم چطور شال و روسری مناسب رنگ پوست خودمان را پیدا کنیم ابتدا باید با رنگ پوست خود آشنا شویم. پس از شناخت رنگ پوست می توانیم انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشیم. باید بدانیم که اگر پوست ما سبزه است چه رنگ شال و روسری به پوست ما می آید؟ یا رنگ شال و روسری مناسب پوست گندمی و سفید کدام است؟ ما در اینجا سعی داریم تا با یک راهنمایی خوب و مناسب، به شما در خرید شال و روسری مناسب رنگ پوست کمک کنیم.

انواع رنگ پوست

رنگ پوست انسان در جهان طیف وسیعی را در بر می گیرد. رنگ یا تناژ پوست از همان بدو تولد با انسان همراه است و در همان زمان تعیین می شود. به طور کلی ۶ نوع رنگ پوست وجود دارد که عوامل مختلفی در این زمینه تاثیر گذار می باشد. شناخت رنگ پوست می تواند در انجام برخی کارها مانند انتخاب رنگ کرم پودر یا در انتخاب شال و روسری موثر باشد. رنگ پوست انسان به عوامل متعددی از جمله ژنتیک، رژیم غذایی، ورزش، بهداشت و عوامل محیطی نظیر قرارگرفتن در معرض آفتاب بستگی دارد. به طور کلی۳ نوع رنگدانه در پوست وجود دارد:
1- ملانین که رنگ قهوه ای را بوجود می آورد.
2- کاروتن که رنگ زرد را بوجود می آورد.
3- هموگلوبین که رنگ قرمز را بوجود می آورد.

این ۳ نوع رنگدانه می توانند با هم ترکیب شوند و ۶ رنگ مختلف را برای پوست ایجاد کنند. این ۶ رنگ عبارتند از:
پوست روشن، پوست سفید رنگ، پوست گندمی، پوست سبزه، پوست تیره، پوست سیاه.

1- پوست روشن

این نوع پوست تناژ صورتی کم رنگ دارد و بر روی این گونه پوست کک و مک زیادی مشاهده می شود. بیشتر افراد دارای این نوع رنگ پوست در مناطق سردسیر زندگی می کنند. این نوع پوست به راحتی دچار آفتاب سوختگی می شود، اما هیچ گاه برنزه نمی شود. افراد دارای این نوع رنگ پوست باید مراقبت بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

2- پوست سفید رنگ

پوست سفید رنگ رنگدانه های بسیار کمی داشته و در مواقعی بدون رنگدانه هستند. افراد دارای پوست سفید رنگ در زیر چشم خود رنگ آبی کمرنگ مشاهده می کنند. این نوع پوست نیز به راحتی دچار آفتاب سوختگی می شود.

3- پوست گندمی

پوست گندمی حاوی رنگدانه ملانین بیشتر و مقاومت بیشتری نسبت به دو نوع پوست قبلی دارد. افراد دارای پوست گندمی به ندرت دچار آفتاب سوختگی می شوند.

4- پوست سبزه

این نوع پوست از رنگدانه های قهوه ای و زرد تشکیل شده است و همچنین رنگ پوست سبزه شبیه به رنگ زیتون می باشد.

5- پوست تیره

در پوست به رنگ قهوه ای تیره به طور طبیعی، رنگدانه پوست، مو و چشم سیاه است. افراد دارای رنگ پوست تیره در برار نور خورشید و آفتاب سوختگی محفوظ هستند.

6- پوست سیاه

این نوع رنگ پوست تیره ترین رنگ به حساب می آید و در بیشتر اوقات در کشورهای آفریقایی دیده می شود.

روش تشخیص سردی و گرمی رنگ پوست

برای انتخاب رنگ شال زنانه و روسری زنانه مناسب پوست خود علاوه بر رنگ پوست، باید به تناژ پوست نیز توجه کرد. تناژ پوست با رنگ پوست متفاوت است. در حقیقت تناژ به رنگ پایه و زمینه پوست می گویند که رنگ ظریفی است که در زیر پوست قرار دارد و دچار هیچ گونه تغییری نمی شود. به طور کلی ما ۳ نوع تناژ پوستی داریم: تناژ گرم، تناژ سرد، تناژ خنثی یا طبیعی

◘ تناژ گرم

چنانچه پوست به راحتی برنزه شود و دچار سوزش نشود، ملانین طبیعی پوست بالاست و امکان دارد پوست شما، زرد مایل به زیتونی، طلایی یا هلویی باشد. این یعنی پوست شما دارای زمینه گرم است. در اغلب موارد زنان آفریقایی و هندی تبار دارای این تناژ هستند.

◘ تناژ سرد

افرادی که در مقابل آفتاب پوست آن ها می سوزد و یا کم برنزه شود، ملانین پوست آن ها به صورت قابل توجهی پایین است. در این صورت پوست آن ها صورتی با رگه های مایل به آبی، بنفش و قرمز است. این گروه افراد رنگ زمینه سرد و قرمز دارند.

◘ تناژ طبیعی و خنثی

افرادی که رنگ پوست آن ها نه زرد است نه صورتی، در نتیجه دارای رنگ و تناژ خنثی هستند. رنگ پوست این افراد زیتونی تا حدودی خاکستری به نظر می رسد. این افراد به سادگی و راحتی می توانند شال و روسری مناسب پوست خود را انتخاب کنند. برای این نوع تناژ پوستی رنگ های خنثی بهتر عمل می کند.

چطور شال و روسری مناسب رنگ پوست خودمان را پیدا کنیم؟

هماهنگ بودن رنگ شال و روسری با رنگ پوست بسیار مهم است. پس از شناخت رنگ و تناژ پوست خود می توانیم بدانیم چطور شال و روسری مناسب رنگ پوست خودمان را پیدا کنیم و با خرید شال و روسری مناسب رنگ پوست خود استایل شیک و زیباتری داشته باشیم. افرادی که بدون توجه به رنگ یا تناژ پوست خود اقدام به خرید شال و یا خرید روسری می کنند، انتخاب اشتباه آن ها می تواند باعث تاثیرگذاری منفی در چهره آن ها شود. شما با مراجعه به سایت پرند اسکارف می توانید انتخاب متنوع و مناسبی برای خرید شال و روسری زنانه و دخترانه داشته باشید.

راهنمای انتخاب رنگ شال و روسری براساس رنگ پوست

قبل از انتخاب رنگ شال باید ابتدا رنگ پوست خود را بشناسیم. برای متوجه شدن رنگ پوست خود به مواردی که در ادامه گفته شده توجه کنید. ابتدا رنگ رگ در قسمت مچ دست خود را بررسی کنید. اگر رنگ رگ شما مایل به سبز و آبی است، طیف رنگ پوست شما خنثی و متوسط است. در صورتی که رگ ها سبز به نظر می رسد، رنگ پوست شما گرم است و رگ های بنفش و آبی نشان دهنده پوست روشن و یا سرد است.

چه رنگ شالی به پوست سبزه میاد؟

افرادی که پوست سبزه دارند برای خرید شال و روسری باید رنگ های روشن را انتخاب کنند. سبزه ها محدودیتی در انتخاب روسری و شال با رنگ های روشن نخواهند داشت. یکی از مناسب ترین رنگ ها برای پوست های سبزه، رنگ هایی مانند آبی و یاسی روشن است. رنگ هایی مثل صورتی کم رنگ، کرم و آبی روشن نیز از رنگ هایی است که خیلی به پوست سبزه می آید. از دیگر رنگ های مناسب برای افراد دارای پوست سبزه، رنگ سبز روشن، سایه های تیره از زرد، لیمویی، نارنجی روشن، رنگ مرجانی، رنگ طوسی، آبی و بنفش روشن و ارغوانی با تناژ روشن را می توان نام برد.
افراد با پوست سبزه باید از خرید شال و روسری با رنگ هایی هم چون قرمز تیره، زردهای خیلی روشن و آبی تیره اجتناب کنند. اگر افراد دارای این نوع رنگ پوست تمایل به استفاده از رنگ تیره دارند، می توانند از رنگ مشکی، سبز تیره و سورمه ای در خرید شال و روسری استفاده کنند.

برای پوست سفید چه رنگ روسری مناسب است؟

افراد با پوست سفید، معمولا ظاهری روشن و درخشان دارند و برای انتخاب و خرید شال زنانه و خرید روسری زنانه باید سراغ رنگ هایی بروند که حجم سفیدی چهره را کنترل کنند، به عبارتی یک هارمونی نسبتا متضاد با روشنایی چهره داشته باشد. پوست سفید یکی از پوست های حساس است که در صورت انتخاب رنگ نادرست شال و روسری، یک پوشش ناهمگون، حالتی دل مرده و رنگ پریده به فرد می دهد که افراد سفید پوست دوست ندارند رنگ پریده به نظر برسند.

افرادی که پوست سفید دارند می توانند، از هر نوع رنگی با تناژ تیره و پررنگ و یا شال های طرحدار و چند رنگ با رنگ های روشن استفاده کنند. یکی از بهترین رنگ ها برای پوست سفید، رنگ های قرمز روشن و تیره است. شال هایی با این تناژ رنگی صورت را شادتر و با نشاط تر نشان می دهد. از شال هایی با تناژ قرمز روشن، زرشکی و سرخابی در کنار انواع استایل های کرم، مشکی، طوسی، سفید و غیره می توان استفاده کرد.
تناژ های مختلف از رنگ سبز و یشمی نیز انتخاب مناسبی می باشد. شال و روسری های سبز و یا شال های طیفی و طرح دار با تناژ رنگی سبز و یشمی، صورت شما را فوق العاده زیباتر و پرانرژی تر می کند. همچنین استفاده از رنگ بنفش در تناژ های متوسط تا تیره چهره شما را جذاب نشان می دهد. در واقع رنگ بنفش یک رنگ لاکچری و فانتزی محسوب می شود.

رنگ سورمه ای و آبی تیره نیز یکی از شیک ترین رنگ ها برای افراد با پوست سفید است. تعدادی از رنگ ها هستند که افراد سفید رو باید در استفاده از آن ها اجتناب کنند. رنگ هایی مانند لیمویی، سبز روشن و آبی روشن از این دسته رنگ ها هستند. در صورتی که تمایل دارید از شال و روسری های رنگ روشن استفاده کنید، می توانید شال و روسری های طیفی و یا طرح دار دارای تناژ های تیره و روشن را انتخاب کنید.

رنگ شال برای پوست گندمی

شال و روسری مناسب پوست گندمی طیف گسترده ای دارد. اگرچه انتخاب شال و روسری برای پوست گندمی طیف گسترده ای دارد، با این حال باید سعی کنیم در هر طیف رنگی مناسب ترین رنگ را انتخاب کنیم. افراد دارای پوست گندمی در هنگام خرید شال و روسری، باید رنگی را انتخاب کنند که با رنگ پوست صورتشان تناسب داشته باشد تا بتواند چهره متفاوتی از آن ها را نشان دهد.

اگر انتخاب مناسبی نداشته باشید، امکان دارد رنگی را انتخاب کنید که صورت شما را بی حال و کسل نشان دهد. انتخاب رنگ های شاد و زنده شما را سرحال تر نشان داده و این انرژی را به دیگران منتقل می کند. اگر پوست شما گندمی روشن است، می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید، به شرطی که در استایل شما حداقل یک رنگ روشن وجود داشته باشد. در حالت کلی استفاده از رنگ های روشن در هر تناژ رنگی برای پوست شما مناسب تر است. رنگ های سبز روشن، صورتی روشن، آبی روشن و غیره برای رنگ پوست شما عالی هستند.
برای پوست گندمی هر دو طیف سرد و گرم مناسب است. اگر استایل شما مایل به رنگ سرد است، بهتر است شال و روسری خود را رنگ گرم انتخاب کنید و اگر استایل شما تناژ گرم دارد، رنگ شال و روسری را سرد انتخاب کنید انتخاب رنگ های آجری، سبز روشن و صورتی ملایم، سفید، پاستیلی، سورمه ای، سبز و کرم برای پوست گندمی مناسب است. اما اگر پوست شما گندمی با تناژ گرم است، شال و روسری بنفش، عنابی، آجری روشن و مشکی برای شما انتخاب مناسب تری است.

شال و روسری هایی که پارچه براق دارند، مانند ساتن در رنگ سورمه ای یا زرشکی و همچنین شال و روسری های نخ ژاکارد در رنگ های مختلف انتخاب مناسبی است. رنگ سفید و شال و روسری های طرح دار با زمینه روشن و سفید، یکی از رنگ های مناسب برای پوست گندمی است. این رنگ شما را شادتر و جذاب تر نشان می دهد. رنگ مشکی هم بسیار به این افراد می آید. استفاده از رنگ های نارنجی، زرد، آبی، بنفش و صورتی از رنگ های مناسب برای استایل های مشکی و رنگ خنثی شما هستند.

جمع بندی

هنگام خرید شال زنانه و خرید روسری زنانه باید به یکسری اصول توجه کرد که ما در اینجا سعی کردیم با یاد آوری این اصول شما را در انتخاب بهتر برای خرید شال و روسری زنانه راهنمایی کنیم. شما می توانید با شناخت درست و اصولی رنگ پوست خود، اینکه رنگ پوست شما سبزه، سفید یا گندمی است، یا اینکه تناژ پوست شما گرم یا سرد یا خنثی است، انتخابی مناسب برای خرید شال و روسری داشته باشید و بدانید چطور شال و روسری مناسب رنگ پوست خودتان را خریداری کنید. شما می توانید برای خرید به سایت پرند اسکارف مراجعه کنید. پرند اسکارف یکی از فروشگاه های آنلاین شال و روسری در گرگان می باشد که در زمینه شال و روسری فعالیت می کند و سابقه ای طولانی در فروش محصولات به صورت آنلاین از طریق سایت، حضوری و اینستاگرام دارد.

سایت شال و روسری پرند
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران