تعداد بازدید : 46
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۳/۲/۲
کاربران آنلاین : 0
dralijafari
۱۴۰۳/۱/۳۰ ۰۹:۴۰:۲۱
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ۰۹:۴۰:۳۷

بیماری دیسک کمر چیست؟

(ویرایش)

 

بیماری دیسک کمر که به عنوان بیماری دژنراتیو دیسک یا بیماری استخوان دژنراتیو نیز شناخته می شود، اصطلاحی است که تغییرات طبیعی را که با افزایش سن در دیسک های ستون فقرات شما رخ می دهد، توصیف می کند. این دیسک های نرم و قابل تراکم ستون فقرات بین هر مهره (استخوان ستون فقرات) قرار دارند و به کمر شما اجازه خم شدن و پیچش را می دهند. با گذشت زمان، دیسک های ستون فقرات مایع و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند که می تواند منجر به ترک خوردن، فتق و کمردرد شود.

 

علل چیست؟

این بیماری ناشی از تغییرات مرتبط با افزایش سن است که در دیسک های ستون فقرات شما رخ می دهد، از جمله:

  • از دست دادن مایع در دیسک های ستون فقرات
  • ترک های کوچک یا شکاف در لایه بیرونی دیسک های ستون فقرات
 

علائم چیست؟

اگر مشکوک هستید که از بیماری دیسک کمر رنج می برید، مراجعه به متخصص ارتوپدی برای ارزیابی مهم است. در حالی که علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است، رایج ترین شاخص ها عبارتند از:

  • کمر درد

  • توانایی محدود برای انجام فعالیت های عادی یا ورزش

  • درد هنگام خم شدن

  • درد در باسن یا پاها

  • درد هنگام رسیدن به بالا

  • درد هنگام پیچاندن

 

بیماری چگونه تشخیص داده می شود؟

MedStar Health خانه متخصصانی در طیف گسترده ای از بیماری های ستون فقرات است که سال ها تجربه در تشخیص و درمان بیماری دیسک های دژنراتیو کمر دارند. امتحان اولیه شما احتمالاً شامل موارد زیر خواهد بود:

  • ارزیابی سابقه پزشکی - پزشک شما در مورد سابقه پزشکی شما و هرگونه مشکل پزشکی قبلی مرتبط با شما صحبت خواهد کرد

  • معاینه فیزیکی - پزشک کمر شما را ارزیابی می کند و ممکن است در مورد جایی که احساس درد یا ناراحتی می کنید از شما سؤال کند.

  • آزمایشات تصویربرداری - ارتوپد شما همچنین احتمالاً مطالعات تصویربرداری را برای رد سایر شرایط و تشخیص دقیق وضعیت کمر انجام خواهد داد.

 

بهترین گزینه های درمانی کدامند؟

ناراحتی را می توان با استفاده از گزینه های محافظه کارانه درمان کرد، از جمله:

  • اجتناب از فعالیت هایی که باعث درد می شوند

  • داروهای ضد درد یا ضد التهاب

  • فیزیوتراپی

  • ورزش درمانی

https://dralijafari.com/
۱۴۰۳/۲/۲ ۰۹:۰۷:۰۶
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۱۱ ۱۸:۰۷:۰۲
(ویرایش)

مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور می‌تواند یک تجربه فرهنگی و تحصیلی جذاب باشد. در زیر به چند مرحله برای مهاجرت و تحصیل در ایتالیا اشاره شده است:1. **انتخاب دوره تحصیلی:* - ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه رشته‌ای می‌خواهید تحصیل کنید. ایتالیا دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معتبری است که برنامه‌های تحصیلی در اکثر رشته‌ها ارائه می‌دهند.2. **آموزش زبان ایتالیایی:**- برخی از دوره‌ها به زبان ایتالیایی ارائه می‌شوند، بنابراین ممکن است نیاز به یادگیری زبان ایتالیایی باشد. در برخی دانشگاه‌ها و دوره‌ها، انگلیسی نیز مورد قبول است.3. **انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی:** - پس از تصمیم به زبان تحصیل، باید دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید. بررسی شرایط پذیرش، سطح شهرت دانشگاه و تسهیلات آموزشی مهم است.4. **درخواست پذیرش:* - برنامه پذیرش دانشگاه را پر کنید و مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارسال کنید. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است آزمون و یا مصاحبه تحصیلی برگزار کنند.5. **ویزای تحصیلی:**- پس از دریافت پذیرش، باید ویزای تحصیلی درخواست کنید. اطلاعات کامل در مورد مدارک و شرایط مورد نیاز برای درخواست ویزا را بررسی کنید.6. **آمادگی برای زندگی در ایتالیا:**- مطالعه درباره فرهنگ ایتالیایی، زندگی روزمره، و مقررات مهاجرتی ایتالیا مهم است. همچنین اطمینان حاصل کنید که برنامه مالی و اقتصادی برای زندگی در ایتالیا را مدیریت کرده‌اید.قبل از هر مرحله، توصیه می‌شود که با دقت اطلاعات مرتبط با دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحصیلی و الزامات مهاجرت به ایتالیا را بررسی کنید. همچنین، مشاوره از مراکز معتبر یا دفاتر مهاجرت می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران