تمرین کگل (kegel)

تعداد بازدید : 13110
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲
2.83

ورزش کگل چیست ؟

خب ما برای تقویت عضلات لگن ، و به عنوان یک تمرین ذهنی - جسمی به این ورزش نیاز داریم. اصلا کگل رو نادیده نگیرید . خیلی در درمان تون  نقش داره . 

کگل یعنی باز و بسته کردن ( به تناوب) عضله کف لگن. عضله ای به نام پوبوکوکسیژئوس . این عضله از استخوان دنبالچه تا زیر استخوان پوبیس (استخوان جلو) قرار داره . در تصویر زیر مشخص هستش :

 

چطور ورزش کگل را انجام بدم ؟ 

خب فکر کنید الان ادرار دارید و باید نگه ش دارید ! چکار می کنید ؟ خودتون رو جمع می کنید !

در واقع عضله کف لگن رو جمع می کنید. اگر دقیق تر بگم ، همون عضله پوبوکوکسیژئوس تون رو جمع می کنید . در این حالت شما باید حس کنید که  عضله دور مقعد و واژنتون باز و بسته میشه . 

وقتی شما کگل انجام میدین نباید عضلات دیگه تون رو همزمان با عضله ذکر شده ، باز و بسته کنید ! گاهی تو مطب به مددجو میگم کگل انجام بده ، تا گردن خودش رو جمع میکنه ! نه عزیزم...فقط همون یه تیکه  رو جمع کنید !

 

 

چقدر باید انجام ش بدم ؟ 

این مساله به شدت وازینیسموس شما بستگی داره . اما در کل، از روزی سه بار و هر بار 20  مرتبه شروع می کنیم. انقباض هاتون رو از 5 ثانیه شروع کنید . کم کم طولانی ترش کنید . 

راستی ،  شما در هر زمان و در هر مکانی میتونید کگل انجام بدید . نیاز نیست که حتما روی مبل منزل بنشینید و ژست بگیرید تا کگل بزنید ! حتی داخل تاکسی ، حین نگاه کردن سریال و حین غذا درست کردن هم می تونید از کگل بهره ببرید. 

علاوه بر این ، حین تمرین با دیلاتتور هم به این ورزش نیاز داریم ، که بهتون توضیح میدم.  

در واقع 2 نوع کگل داریم  : 

کگل با سیکل کوتاه : یعنی چند ثانیه شل ...چند ثانیه سفت...چند ثانیه شل ...چند ثانیه سفت ....

کگل با سیکل بلند : یعنی 10 ثانیه شل ...10 ثانیه سفت ...10 ثانیه شل ...10 ثانیه سفت ....

 

اگر هر گونه سوالی در رابطه با تمرین کگل دارید ، با شماره های مشاوره شبانه روزی من تماس بگیرید . 

 
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال